ZVOLENÁ PRIORITNÁ TÉMA:
ZELEŇ A OCHRANA PRÍRODY
Po 10-tich rokoch sme sa rozhodli opäť vrátiť k téme Zeleň a ochrana prírody.
Cieľom na trojročné certifikačné obdobie, 2020 až 2023, je zvýšiť podiel vonkajšej výučby vo vzdelávacej oblasti Človek a príroda o 15%.
Environmentálny audit škôlky je prvý krok, ktorý sme urobili. Jeho cieľom bolo zistiť silné aj slabé stránky škôlky a na základe výsledkov budeme tvoriť nový Akčný plán.
Naši prieskumníci
Zvolená prioritná téma: Zeleň a ochrana prírody pre certifikačné obdobie: 2020/2021-2022/2023 |
|
Silné stránky |
Slabé stránky |
- Úspešné
zvládnutie certifikačného obdobia v téme Zeleň a ochrana prírody v
rokoch 2010/2011-2011/2012 |
- Aj napriek dobrému vonkajšiemu zázemiu je viac environmentálnych aktivít realizovaných v interiéri MŠ |
- Vhodné
podmienky na vyučovanie v školskej záhrade vo vybudovanej ekoučebni
"Zámoček"(prvkami prírodného staviteľstva) |
- Nedostatočne
využitá ekoučebňa pre vyučovanie v exteriéri školskej záhrady |
- Vytvorené
záhradné prvky na vyučovanie v školskej záhrade (kompostovisko, bylinkový
záhon, vyvýšená hriadka, motýlia záhrada, hmyzí hotel, informačné tabuľky s
popisom...) |
- Nedostatok odkladacích a
skladových priestorov na učebné pomôcky vytláča interiérovú zeleň z tried |
- Školská
záhrada so zatrávnenou plochou, bohatým zastúpením ihličnatých stromov,
okrasných kríkov, niekoľkých ovocných bobuľových kríkov, ovocných stromov |
- Zvyšujúci sa
priemerný vek pedagogických a nepedagogických zamestnancov znižuje nadšenie
pre nové veci a postupy |
- Exteriérová
kvetinová výzdoba (okná, záhony, betónové žardiniery) |
- Priemerná
aktualizácia informovanosti verejnosti prostredníctvom triednych mailov, web
stránok MŠ, verejných informačných tabúľ Mesta BB, časopisov, rozhlasu a
televízie |
- Bohaté
prírodné prostredie v blízkom okolí (rybník Pod Rybou, rieka Hron, vrch
Urpín, náučný chodník Serpentíny Urpín, Hvezdáreň na Vartovke. |
- O udržiavanie zelene sa prioritne stará mestská firma, MŠ má obmedzené technické aj organizačné možnosti vstupovať do tohto procesu. |
- Ochota
pedagogických zamestnancov zvyšovať si odbornosť v oblasti environmentálnej
výchovy (Živica, SAŽP, Lesy SR...) |
|
- Dostatok
environmentálnych odborníkov z radov rodičov (absolventi Fakulty ekológie a
enviro-mentalistiky, učitelia biológie a geografie, učiteľ odboru -Včelár,
lesný pedagóg, archeológ, člen Organiky-prírodné staviteľstvo, Slovenský
skauting n.o.) |
|
-
Vybavenie MŠ rôznorodými učebnými pomôckami a literatúrou z oblasti
environmentálnej výchovy |
|
-
Starostlivosť detí o zeleň v školskej záhrade (hrabanie lístia, zametanie
ihličia, polievanie dažďovou vodou...) |
|
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára